Markkinointi tutkii: Transformatiivinen ruokakauppa muuttaa kaupan roolia yhteiskunnassa

Tutkimuksella on voima muuttaa yhteiskuntaa mutta vasta, kun ihmiset kuulevat siitä.


Tämä oli ajatuksemme Asiakaslähtöisen markkinoinnin tutkimusryhmän YouTube -kanavan takana. Kanavalla julkaisemme tiiviitä (n. 5 min) katsauksia tutkimusryhmämme tuoreimpiin tiedejulkaisuihin ja avaamme tutkimuksen salat selkokielellä kaikkien saataville. Professori Hannu Saarijärven tutkimusvideo transformatiivisesta ruokakaupasta avaa Asiakaslähtöisen markkinoinnin tutkimusvideoiden kanavan YouTubessa.

"Kauppa on merkittävässä evoluutionsa saumakohdassa: se mitä myydään, miten myydään ja missä myydään on uudelleen määrittelyn kohteena. Yksi osa tätä evoluutiota on kehitys kohti transformatiivista ruokakauppaa, jolla tarkoitetaan päivittäistavarakaupan kehittymistä logistiikan jatkeesta esimerkiksi kuluttajien terveellisiä ruokavalintoja tukevaksi toimijaksi. Tässä roolin muutoksessa data on keskeinen ajuri. Julkaisumme ”Food, Health and Data: Developing Transformative Food Retailing” tutkii ja jäsentää tätä ilmiötä yksityiskohtaisemmin." - Hannu Saarijärvi, Markkinoinnin professori 



Kommentit