Markkinointi tutkii: Kulutusyhteisöjen johtaminen


Tutkimuksella on voima muuttaa yhteiskuntaa mutta vasta, kun ihmiset kuulevat siitä.


Avasimme aiemmin tässä kuussa Asiakaslähtöisen markkinoinnin tutkimusryhmän YouTube -kanavan. Kanavalla julkaisemme tiiviitä (n. 5 min) katsauksia tutkimusryhmämme tuoreimpiin tiedejulkaisuihin ja avaamme tutkimuksen salat selkokielellä kaikkien saataville. Tänään kameran eteen astuu markkinoinnin yliopistonlehtori Elina Närvänen, joka esittelee viitekehyksen yhteisöjen johtamiseen.

"Kulutusyhteisöt vaikuttavat merkittävästi brändeihin ja markkinoiden kehittymiseen. Aikaisempi tutkimuskirjallisuus on argumentoinut, että kulutusyhteisöjä ei voi eikä pitäisikään johtaa. Julkaisumme ”Managing Consumption Communities” tarttuu tähän paradoksiin. Väitämme, että kulutusyhteisöjen johtaminen voi muodostaa yritykselle merkittävää kilpailuetua ja luoda asiakkaille yhteisöllistä arvoa. Julkaisumme esittelee viitekehyksen, jonka avulla kulutusyhteisöjen johtamista voidaan suunnitella ja toteuttaa yrityksissä.” – Elina Närvänen, Markkinoinnin yliopistonlehtori, kuluttajakäyttäytymisen ja kulutustutkimuksen dosentti. 










Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Sama, mutta eri. Johdammeko vastuullisuutta vai kestävyyttä?

"Haluan tehdä luovaa työtä. Markkinointi oli selvä vaihtoehto." Parhaita paloja markkinoinnin brunssilta.

Markkinoinnin tohtorit promootiossa